Cesare Brizio
Dal catalogo Cannondale 2008 - Scalpel Team From the 2008 Cannondale catalogue - Scalpel Team |
Troppo per me: Cannondale Scalpel Team 2008 Too much for me: 2008 Cannondale Scalpel Team
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Lanciata sul mercato alla fine del 2007, con un prezzo suggerito al pubblico di 6500 dollari, la Scalpel team 2008 era il modello top di gamma Cannondale per il XC. Una bicicletta ben oltre le mie possibilità fisiche e economiche. In più, dal punto di vista di un amante dello stile vintage come me, una bicicletta dallo stile sconcertante e eterodosso, compresa la forcella Lefty che da tanti anni mi dà un piacevole disagio estetico.
Launched into the marketplace at the end of 2007, with a suggested retail price of 6500 dollars, the Scalpel Team 2008 was the top-of-the-line Cannondale model for XC. A bicycle well beyond my physical and economical possibilities. What's more, from the point of view of a vintage style lover as me, a bicycle with a disconcerting and unorthodox style, including the Lefty fork that since many years has been giving me a pleasing aesthetical discomfort. |
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Nuova vita per la Scalpel - Rapporto del Febbraio 2024 New life for the Scalpel - February 2024 report
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Nata come top di gamma a fine 2007, la mia Scalpel era dotata di ruote Mavic SLR SSC in lega Zircal che notoriamente, sotto le forti tensioni a cui sono sottoposte e al passare degli anni, vanno incontro al fenomeno della saldatura a freddo: il nipple si salda sia al raggio, sia al cerchio. La prima ruota a non potere più essere centrata è stata l'anteriore, che ho rifatto pochi mesi fa con un mozzo usato e ricondizionato, raggi e cerchio DTSwiss nuovi - il tutto di media gamma. Nei giorni scorsi, mi sono deciso a sostituire anche la ruota posteriore, in vista di una valutazione e possibile permuta, con una ruota non marcata, pesante e molto robusta.
Born as pick of the litter in 2007, my Scalpel was equipped with Mavic SLR SSC wheels in Zircal alloy which notoriously, under the strong tensions to which they are subjected and as the years pass, undergo the phenomenon of cold welding: the nipple seizes both to the spoke and to the rim. The first wheel that could no longer be trued was the front, which I rebuilt a few months ago with a used and reconditioned hub, new DTSwiss spokes and rim - all medium range items. In recent days, I also decided to replace the rear wheel, in view of an evaluation and possible trade-in, with an unmarked, heavy and very robust wheel. |