Selected pictures, digitally restored - Immagini selezionate, restaurate digitalmente

Image Credits - Diritti sulle Immagini

The Glenn L. Martin Maryland Aviation Museum is the sole owner of any copyright
on the pictures of Martin XB-48 and Martin XB-51, digitized by Archivist Stan Piet that kindly authorized their publication on this website.
If you decide to re-publish these pictures, please credit «GLMMAM Collection».

Il Museo dell'Aviazione del Maryland «Glenn L. Martin» é il solo proprietario di qualsiasi diritto di riproduzione sulle immagini
del Martin XB-48 a del Martin XB-51, digitalizzate dall'Archivista Stan Piet che ne ha gentilmente autorizzato la pubblicazione su questo sito Web.
Se decidete di ripubblicare tali immagini, per favore riportate il credit «GLMMAM Collection».

The organizations, institutions and companies cited here are the sole owners of any copyright on the pictures, that I digitized by flatbed scanner.
If you decide to re-publish these pictures, please include a link to this page or include the whole "Image Credits" section appearing here.

Le organizzazioni, istituzioni e aziende citate qui sono i soli proprietari di tutti i diritti sulle immagini, che ho digitalizzato con uno scanner piano.
Se decidete di pubblicare nuovamente queste immagini, includete un link a questa pagina o includete l'intera sezione "Crediti immagine" che appare qui.


Northrop XP-79B

Half Size Picture

Full Size Picture

McDonnell XF-85 during maintenance on its handling dolly

Half Size Picture

Full Size Picture

Test pilot Ed Schoch with 46-523, March 1949. The canopy opened to the left. U-tube in top of canopy is cabin pressurization. Central skid not installed. The high resolution scan of this photo was kindly provided by Ray Schoch. (McDonnell No. 2D4-4656)

Half Size Picture

Full Size Picture

McDonnell XF-85 - the completed cockpit five days before the first flight - Photo courtesy of Ray Schoch

Full Size Picture

Grumman AF Guardian, Hunter / Killer AF-2S (TB3F-2S) + AF-2W (TB3F-1S)
Fifth pair built (TB3F-2S has Bu. No. 123097), in a pre-delivery flight to the Navy, early 1950

Full Size Picture

The Glenn L. Martin Maryland Aviation Museum, Photo A-63228
XP6M-1 Seamaster No1, Structural Test. Nose View, 5 January 1955

Full Size Picture